woensdag 5 november 2014

keukenblijheid

Onze keuken was al een poosje langzaam uit elkaar aan het vallen. Het begon met een kastdeurtje die wij er niet meer in kregen omdat t hout waar de schroeven van de scharnieren zaten helemaal stuk was. dus ik hing er een gordijntje voor, probleem opgelost.
Toen viel er een frontje van een la. Deze konden we niet meer repareren want er was een onderdeel afgebroken. en Toen viel frontje nummero 2 er ook af.
Allemaal mee te leven..
Toen maakte de vaatwasser niet meer schoon. Dat werd lastiger.
We bestelden dus een nieuwe vaatwasser en omdat de koelkast ook al jaren een irritatiepuntje was, ook de droomkoelkast die ik altijd al wilde hebben. De mooie SMEG.
Klussenier Pascal Pak vroegen we ons te helpen nu maar de keuken te renoveren. We wilden er ook niet teveel geld aan uitgeven aangezien we dat niet hebben.
Dit was te doen!! Hij haalde de inbouwkoelkast weg en plaatste er onze nieuwe mooie SMEG.
Pascal regelde hout en zaagde allemaal nieuwe frontjes op maat. René schilderde deze in dezelfde kleur als de koelkast, deze had ik laten mengen in de gamma. Storm sliep 2 weken bij Sam op de kamer omdat Storm zijn kamer een keukenkastdeurtjesdroogplek was geworden waar geen honden en katten konden komen.
Echt een drama die 2 op 1 kamer en ze dan naar bed moeten brengen trouwens. Dus Storm viel in ons bed in slaap en bracht René hem naar zijn matrasje bij Sam in zijn kamer op de grond als wij naar bed gingen.
Ook het verven met de hoogglansverf liep niet op rolletjes. Er zitten meerdere lagen op en soms ontstonden er kleine luchtbelletjes in de verf maar nu het erop zit valt het helemaal niet op.
Ik kocht een heleboel deurknoppen, verschillende,voor een speels effect.

Maandag en dinsdag kwam Pascal om de oude frontjes eraf te halen en de nieuwe erop te zetten en het resultaat is nog mooier dan dat ik had durven dromen. Ik ben helemaal in love met onze keuken.

Wat enkel nieuwe frontjes al een prachtig effect geeft. Het voelt gewoon als een hele nieuwe keuken.
Ik vind hem fantastisch


3 opmerkingen:

  1. Een nieuw geboren keuken. ...en wat leuk dat het vrij simpel en lowbudget zo mooi is geworden! Groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey,

    Ik kom hier terecht via het nieuwe blog van Gittepetit.
    Wat is jouw keuken mooi geworden, zeg,
    Een hele metamorfose!

    Brigitte
    van
    http://www.homeiswherethedachshundis.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen