dinsdag 4 maart 2014

project rode tas



Als je niet veel te besteden hebt dan word je creatief in het zoeken naar oplossingen voor je problemen.
Zo had ik een megagroot en super ernstig probleem: ik had geen rode tas!! een aangezien in wel rokjes heb met rood, rode laarzen en een rode sjaal kon natuurlijk een rode tas niet ontbreken. Ik had nog dik katoen over van een vorig project en wat groen. Het katoen is van drops, paris. Doordat het wat dikker is dan bijvoorbeeld phildar phil coton3 ben je wat sneller klaar. Nadeel van die garen is dat t wat splijt, maar ik kan er wel mee omgaan. Ik ben vrijdagavond begonnen met haken aan een grannytas. Zaterdag ging ik met een vriendin de kinderen uitlaten in een indoor speelparadijs en daar zijn wij aan een tafeltje gaan zitten haken.

De tas was iet wat saai voor een kakelbonte mier dus er moest nog iets bij. Ik maakte dus met phildar phil coton 3 een geel schulprandje aan de tas. En ook bloemen haakte ik om de tas mee te pimpen en hem meer miers te maken.
binnenkant tas, met retro roodkapje stof

Zondagmorgen, ik liep hier nog rond in mijn vergaarde pyjama, zonder make-up en mijn haar als dat van mevrouw stemband, ging de deurbel. Daar stond Sandra, zij heeft meegedaan aan de workshop grannysquare haken bij mij, een aantal weken geleden. Ze was de hond uitlaten en bracht mij een tasje vol prachtige retro gordijntjes met geweldige printjes!! Zo super lief!! En wat denk je precies de kleuren van mijn tas die nog een leuke voering nodig had!!

achterkant tas met vakje
Nu had ik nog tassenband nodig. Ik had nog ergens een judoband liggen van een van de kinderen, een gele, dus die werd mijn tassenband. Ik versierde hem met een gezellig lint wat ik ook nog had liggen.
In de tas maakte ik een vakje met een ander retro stofje wat ik nog had liggen.
Aan de achterkant van de tas maakte ik ook nog een extra vakje omdat ik ergens nog een granny vond die ik ooit gemaakt had in dezelfde kleuren, ook dit vakje voorzag ik van een voering. En zo ging de zondag voorbij. De tas was bijna klaar.

Maandag moest er veel gedaan worden dus even geen tijd om te haken overdag maar als de kinderen naar bed gewerkt zijn dan is er weer miertijd!! Dan kruipt deze mier weer in de haaknaald en haakt zij de laatste bloemetjes voor op de vrolijke tas.

Vandaag restte mij het laatste wat ik wilde doen namelijk stijfsel scoren om de bloemen mee in model te houden. Gewoon te koop bij good old Appie Heijn! Eenvoudig op de blommen te sprayen en daarna strijken, en klaar is klara.. Ik ben weer blij..
Wat is het volgende project???

1 opmerking: