maandag 24 februari 2014

dromenvanger maken


Voor mijn lieve grappige vriendinnetjes waar ik zaterdag naartoe ging wilde ik een leuk cadeautje meenemen. Aangezien ik een arme sloeber ben maar wel heel creatief maakte ik zelf cadeautjes. Deze dromenvangers waren 1 van de cadeautjes die ik maakte.
 Als je nou denkt:"sooow hee das leuk!!"dan heb je mazzel want ik ga nu uitleggen hoe je ze kan maken.

Wat je er voor nodig hebt is een rinkelarmband (van bijvoorbeeld de kringloop) katoengaren, houten kralen, lintjes en veren. Natuurlijk heb je een haaknaald nodig, een stopnaald en lijm.
Ik ben begonnen in het midden te hakken. eerst een rondje, daar een soort bloemblaadjes aan, gewoon op gevoel doorgaan aan deze kleine Nelson en dan aan de armband vasthaken. Je moet er wel voor zorgen dat t niet te slap hangt maar dat t een beetje strak staat, dat is wel mooier. Dus soms moet je daarvoor een toer uithalen en iets anders proberen. Aan de onderkant bevestigde ik katoenen draadjes met kralen, die dmv een paar knoopjes in de draad op hun plek blijven. Ook bevestigde ik er verschillende lintjes aan. Aan sommige lintjes maakte ik veren vast met een kraal en lijm. Met de naald haal je het lint door de kraal en ook weer terug zodat er een lus ontstaat. Op de veer deed ik aan het uiteinde wat lijm en stak deze in de lus, die ik vervolgens voorzichtig aantrok. Op t laatste stak ik het verensteeltje mee de kraal in. Even laten drogen en dan het uitstekende stukje lint afknippen.
Erg leuk om te doen. 
De kids wilden er natuurlijk ook graag 1 en die hebben nu dus ook een dromenvanger boven hun bed hangen, in zelf uitgezochte kleurtjes.
Veel plezier met deze gratis tip. Mocht je t ook gaan maken, laat me dan gerust weten hoe ze geworden zijn, dat vind ik leuk! Ook andere tips en ideetjes zijn van harte welkom.
fijne dag allemaal

1 opmerking: