donderdag 19 december 2013

#beppiespam

#beppiespam is mijn nieuwe hobby, omg wat is dat toch schattig zo´n kleine mopsenpup!
Zusje heeft haar ook al helemaal geaccepteerd. Ze slapen ´s nachts samen in de bench en ik hoor geen piepje, niks. Als ik smorgens beneden kom dan worden ze wakker. Dat was wel anders met Zusje toen die pup was. Zusje krijste als een psychopatische gremlin de hele toko bijelkaar om 5 uur ´s morgens. Wij dachten nog: oordoppen in en negeren dan leert ze het wel af, maar dat hielp niet. Toen zei een moeder op school tegen me dat je dr dan effe flink moet laten schrikken door een harde klap op de bench te geven en NEE te roepen of iets dergelijks. Dat hebben we toen gedaan en warempel, binnen een paar dagen was het hele probleem opgelost. Soms is de oplossing zo simpel dus.
Zusje heeft noooooit iets in haar bench gedaan maar Beppie wel hoor. De afgelopen nachten heeft ze wel een paar keer een plasje gedaan, netjes op t krantje wat erbij ligt. Toen ik vanmorgen voelde of het dekentje nog droog was taste mijn handje opeens in iets anders dan een plasje, tja das t risico van het vak zullen we maar zeggen: shit happens, doe je niks aan.
Van de week ook onder het eten , zegt Sam in eens dat er poep ligt. Heb je net gelopen met die stinkende drollendraaiers doet kleine Bep niks en onder t eten gaat ze naast de tafel zitten schijten. Maar goed, ik ruim t op en eet rustig verder hoor, kan gebeuren, t is nog maar een baby. En wat voor een. Mopsen staan al bekend om hun aanhankelijkheid maar als je net bij je vertrouwde omgeving bent weggerukt en in huize kakelbont terecht bent gekomen is dat wel effe een overgang natuurlijk. Bep achtervolgt me dan ook waar ik ook ga. En Zus houdt t allemaal van een afstandje in de gaten, of hobbelt gezellig mee erachteraan. Als ik in de keuken ben staat Bep ook naast me en kijkt me met van die puppyogen aan, zoals alleen echte puppies dat kunnen, alsof ze wil zeggen:" pak me dan op, ik wil kroelen!!" Dat kan je dan natuurlijk niet weerstaan dus steeds als ik mezelf weer eens probeerde nuttig te maken eindigde ik met een puppy op schoot op de bank. Op schoot slapen vind ze het fijnst. Mopsen houden heel erg van lichamelijk contact. Zo nu en dan heb ik er dus ook gewoon 2 op schoot, wat voel je je dan geliefd zeg! Gisteren maakte ik van een sjaal een soort draagdoek en zo hing Beppie tegen mij aan te slapen, super schattig, ze vindt dat echt heerlijk joh.
Buiten is ze echt al een stoere hond hoor. Warm gehouden door mijn gehaakte truitje trotseert zij weer en wind. Ze houdt mij prima in de gaten en loopt keurig mee. Ze is dol op plasjes doen in hopen bladeren, en die zijn er genoeg. De kids zijn ook helemaal weg van haar. Ze gaven ook altijd al Zusje een kusje voordat ze naar school gaan of naar bed en nu is dat ritueel uitgebreid met Beppie dr bij. Ze praten ook zo lief tegen die beessies:"dag Beppie, dag Zusje tot vanmiddag, dan ben ik er weer"das toch om op te vreten?? Kortom wij genieten enorm van onze gezinsuitbreiding en ondertussen maak ik ook nog alles in orde voor de markt aanstaande zondag in Den-Bosch!! Zo blijf je bezig.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten