dinsdag 12 november 2013

snailmail

Zijn er nog mensen die niet weten wat snailmail is?
Snailmail is zo leuk.. Het is gewoon ouderwets brieven schrijven net zoals vroeger met penvriendinnetjes. In deze wereld van email is de echte post natuurlijk de meest langzame manier van contact hebben vandaar snail..mail.
Ik heb mijn penvriendinnetjes van Instagram. Daar zitten sowieso de leukste creatiefste mensen. Maar ook een van Facebook via de snailmailpagina waar je een oproepje kan plaatsen.
Met alleen een brief schrijven ben je er niet met snailmail, het is een soort algeheel verrassingspakket met meuk. en zoals iedereen weet: MEUK IS LEUK!!!
De meuk haal je overal en nergens vandaan en zo kun je met snailmail ook gethematiseerde post maken.
Vorige week maakte ik voor mijn vriendinnetje Annie herfstpost. Ik had al van te voren van alles verzameld en gemaakt.
de paddestoelsleutelhanger maakte ik van vilt

een theezakjesmeeneemzakje voor in je tas maakte ik van een stukje paddestoelenstof





 Bij de kringloop en op de rommelmarkt vind je de leukste oude meuk om in je snailmail te verwerken. zo vond ik daar deze leuke oude memory, lotto en kwartetspellen waar ik dan bijpassende plaatjes bij het thema van meestuur. Ook de paddestoelpostzegels vond ik op de rommelmarkt.
de eekhoornkaart is van de ikea


 Uit kringloop en rommelmarkt prentenboeken kun je de leukste plaatjes knippen en gebruiken voor van alles . Ik maakte er kaartjes van met herfstspreuken die ik op internet vond.
 Het een en ander verpak je in envelopjes en cadeaupapier want wat is er nou leuker dan uitpakken??

 De enveloppe maakte ik ook uit vellen van prentenboeken van de rommelmarkt. Zo krijgt de ontvanger een super gezellig en vrolijk vlopje in de bus waar je al blij van wordt voordat je het hebt opengemaakt.
Ik ben ook dol op het schrijven van brieven maar ook het lezen vind ik erg leuk. Vaak heb ik meteen zin om terug te schrijven en moet ik mezelf dwingen dat niet te doen. Soms tik ik ook wel eens een brief op de computer en druk deze dan af in een beetje een typemachineachtig lettertype omdat ik toch wel eens last krijg van mijn arm van het vele schrijven. Vaak als ik eenmaal ga schrijven dan ga ik los ook. Het is een geweldige leuke gezellige hobby. Ik hou van hobby's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten